Плани тунелю A303 Стоунхендж: ЮНЕСКО попереджає, що нова дорога «не повинна розвиватися в нинішньому вигляді»

160
просмотр(ов)

5/5 - (1 vote)

ЮНЕСКО попередила, що Стоунхендж може бути доданий до списку всесвітньої спадщини, що перебуває під загрозою. У ньому йдеться про необхідність внесення змін до суперечливих планів будівництва сусіднього автомобільного тунелю.

Суперечливі плани щодо будівництва автомобільного тунелю біля Стоунхенджа «не слід реалізовувати», якщо не будуть внесені серйозні зміни, за словами великого органу ООН.

ЮНЕСКО, яка сприяє збереженню історичних пам’яток, каже, що може навіть прийняти рішення внести пам’ятку до свого списку об’єктів всесвітньої спадщини, які знаходяться під загрозою, якщо її не задовольнять зміни до пропозиції.

Плани передбачають капітальний ремонт восьми миль автомагістралі A303, щоб перетворити ділянку дороги, яка має лише одну смугу в обох напрямках, відому своїми заторами.

Пропозиції включають копання двомильного тунелю, який прибере A303 з поля зору поруч із Стоунхенджем. У теперішньому вигляді він проходить прямо повз всесвітньо відомий об’єкт спадщини.

Однак Комітет всесвітньої спадщини ЮНЕСКО попередив, що перед початком будь-яких робіт необхідно внести зміни в пропозицію про дорожній тунель.

«Протягом багатьох років Комітет і консультативні органи чітко і послідовно заявляли, що запропонована схема вдосконалення A303 не повинна працювати в її нинішньому вигляді», — йдеться в повідомленні.

Крім того, було попереджено, що «західний портал» тунелю та пов’язана з ним подвійна проїжджа частина матиме «значний і невідповідний негативний вплив на фізичну та візуальну цілісність об’єкта».

У рамках своїх рекомендацій ЮНЕСКО закликала уряд перенести західний портал запланованого тунелю «наскільки це можливо», щоб звести до мінімуму археологічні вивезення.

У серпні кампанія Save Stonehenge World Heritage Site розпочала судову боротьбу проти рішення уряду продовжити реалізацію планів, успішно заблокувавши цю схему у 2021 році.

Стоунхенджський альянс, група, яка стоїть за кампанією проти планів будівництва тунелю, зібрала понад 225 000 підписів людей із 147 країн під петицією проти проекту.

Історик і президент групи Том Холланд заявив, що додатковий юридичний виклик необхідний, щоб «зупинити розвиток, який, якщо його дозволити продовжити, назавжди та безповоротно осквернить ландшафт Стоунхенджа».

Альянс Стоунхенджа додав: «Об’єкт всесвітньої спадщини Стоунхендж зараз у небезпеці, оскільки судовий позов, що оскаржує рішення [уряду], є єдиним, що не дозволяє бульдозери залишити це місце.

«Ми можемо лише сподіватися, що це вдасться, тому що внесення об’єкта до Списку всесвітньої спадщини, що перебуває під загрозою, у 2024 році може бути занадто пізним».

Представник Департаменту транспорту повідомив Sky News, що проект принесе користь сайту.

“У листі-рішенні викладені повні причини, чому було зроблено висновок, що в цілому переваги схеми переважають шкоду”, – додали вони.

Керівник проекту National Highways Девід Баллок сказав, що його метою є «збереження та покращення» цього місця.

За його словами, команда проекту тісно співпрацює з археологічними підрядниками, які мають «значний досвід роботи з ландшафтом Стоунхенджа».

«Ми як і раніше впевнені, що ця схема є найкращим рішенням для усунення давніх вузьких місць на транспорті, покращення маршрутів, надання такої необхідної допомоги місцевим громадам і стимулювання економіки на південному заході, водночас повертаючи ландшафт Стоунхенджа до свого початкового середовища. ,” він додав.