В першій частині ми розповіли про перші дві шкідливі поради, які дають мамам дітей, які мають затримку мовлення.
Шкідлива порада №3: «Грайте частіше із картками. Ліпіть, малюйте. Розвивайте посидючість та концентрацію за столом»
У першій «пораді» ми писала про те, що мовлення народжується в тілі. Це означає, що в іграх з дитиною нам потрібно задіяти тіло. Навіщо?
Що таке мова – це рух губ, язика, участь голосу тощо. Це серія рухів, тобто моторна програма, з перемиканням одного руху в інший. Розвиток у тілі йде від великого до дрібного. Отже, від великої моторики до дрібної.
Тому спочатку наше тіло вчиться перемикатися з одного руху на інший і тільки потім апарат зможе переключитися з одного звуку на інший. Звідси і заклик грати у просторі! Поки ви не увімкнете тіло, не ввімкнеться артикуляція. І сидячи за столом, ви місяцями чекатимете заповітну промову.
Є така теорія побудови рухів Бернштейна. Н.А. Бернштейном був запропонований абсолютно новий принцип управління рухами; він назвав його принципом сенсорних корекцій, маючи на увазі корекції, що вносяться до моторні імпульси на основі сенсорної інформації про хід руху.
У світі діти і так обмежені у своїй свободі пересування. Особливо у великих містах. Найчастіше діти в автомобільних кріслах, візках, на руках. Батьки обмежені за часом і завжди поспішають. А якщо ще й саджаємо за стіл дитини, що не говорить, ми зовсім вимикаємо тіло.
Якщо дитина з відставанням у мові не сидить за столом, не може сконцентруватися на 3-5 хвилин, все навколо «розносить» в пух і порох – це явний натяк на порушення в області сенсорної інтеграції.
Ліплення, малювання, ігри з пальчиками, безумовно, корисні, але свого часу. Тобто. ви можете з дітьми використовувати ці варіанти діяльності, але треба розуміти, що це теж не йдеться.
Підсумок: Стіл – ворог для дитини із затримкою мови (особливо тих, хто говорить лише складом). Друзями для нього будуть фітбол, балансир, ортоковрики, шведська стінка. Все те, що допомагає увімкнути тіло. Однак, пам’ятайте, що всі ці предмети ми не просто даємо для безцільного проведення часу, а використовуємо з мовним наповненням і тоді ви почуєте заповітну мову.
Беременная Мила Кунис на обложке журнала